Premi l’Alternativa Oficials al millor llargmetratge
El jurat de llargmetratges de la 22a edició de l’Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona, compost per Amanda Villavieja, Esteban Bernatas i Xavier Artigas, reunit el 20 de novembre de 2015 acorda per unanimitat concedir el Gran Premi del Festival a l’obra ‘The Iron Ministry‘ (El ministeri del ferro) de ‘John Paul Sniadecki‘(Estats Units).
El jurat valora la capacitat de la pel·lícula per fer-nos recórrer a través d’un viatge sensorial l’inabastable territori xinès sense sortir d’un tren. Mitjançant una sèrie de retalls de vida, el film dóna pistes sobre la realitat social, política i antropològica de la Xina moderna, i ens descobreix les seves contradiccions socials, culturals i ètniques.
El jurat també ha decidit concedir una menció especial a Mauro, d’Hernán Roselli (Argentina), per l’excel·lent caracterització, a través de la direcció d’actors i de la seva posada en escena, d’un sector de la societat argentina que intenta sobreviure al marge del sistema.
Premi l’Alternativa Oficials al millor curtmetratge
El jurat de la Secció Oficial de Curtmetratges de la 22ª edició de l’Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona, format per Xavier Quérelle, Jorge Tur Moltó i Alba Sotorra, reunit el 20 de novembre de 2015, acorda per unanimitat concedir el premi al millor curtmetratge del Festival, pel treball de bricolatge sonor i visual, pel pertorbador i alhora lúdic retrat no victimista i, sobretot per aquest hilarant número musical inspirat en la lambada, a ‘Sieben Mal am Tag beklagen wir unser Els und natchts stehen wir auf, um nicht zu träumen’ (Set vegades al dia ens lamentem de la nostra sort, i a la nit ens aixequem per evitar somiar) de Susann Maria Hempel (Alemanya).
El jurat també ha decidit concedir una menció especial, per apropar-nos d’una forma honesta i directa a una actualitat brutal, a ‘Shipwreck’ (Naufragi) de Morgan Knibbe (Països Baixos).
Premi de la crítica al millor llargmetratge de l’Alternativa Oficials
El jurat del premi de la crítica al millor llargmetratge de la Secció Oficial de la 22a edició de l’Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona, compost per Daniel Arrébola, Ignasi Franch i Mariana Freijomil, reunit el 20 de novembre de 2015 ha acordat per unanimitat concedir el premi de la crítica a ‘Une jeunesse allemande‘ (Una joventut alemanya), de Jean-Gabriel Périot (França, Suïssa, Alemanya).
El jurat ha valorat la seva habilitat a l’hora de recuperar integradorament material d’arxiu periodístic i cinema d’avantguarda política. En la seva mirada vibrant del passat hi ressonen problemes socials, dissidències polítiques i respostes institucionals del present.
El jurat també ha decidit concedir una menció especial a ‘The Iron Ministry’ (El ministeri del ferro), de John Paul Sniadecki (Estats Units).
El jurat ha valorat la seva agosarada posada en escena, que captura de manera immersiva gestos, diàlegs i paisatges quotidians. Tot i ser una mirada forana, no necessàriament equidistant, inclou veus diverses que permeten generar un debat al voltant de les polítiques econòmiques desenvolupistes a la Xina i arreu del món